Daar begin ik dan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Barry Kolk - WaarBenJij.nu Daar begin ik dan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Barry Kolk - WaarBenJij.nu

Daar begin ik dan

Blijf op de hoogte en volg Barry

20 Januari 2015 | Indonesië, Denpasar

18 / 19 januari 2015
AMSTERDAM - INDONESIË

Na een huilende zus, een verrassing van mijn nicht, en een hoop knuffels met mijn ouders, broertje, zussen en "zwager", loop in dan eindelijk richting mijn lang verwachte reis. Daar loop je dan achter de douane, zonder enige bescherming nog om je heen of in de buurt, maar toch vol verwachtingen en gezonde zenuwen.

Ik heb een goede en rustige vlucht gehad richting Hong Kong. Veel gespeeld met de touche screen tv in de stoel, een hoop films gekeken en zelfs vis gegeten (wat ik normaal niet eet) tijdens de vlucht, het is nu al een wereld ontdekking!

Toen ik op Hong Kong AirPort aankwam stond ik al versteld van de hoeveelheid mensen met kleine spleet ogen (sorry als ik iemand beledig), en de omgeving waar je uitzicht op heb. Aan de ene kant hoge bergen tot zover je kan kijken met in de verte hoge gebouwen en aan de andere kant het kanaal waar de hoeveelheid vracht verkeer door heen vaart.
Gelijk maar even 1.000.000 Rupiahs gepind (wat 68 euro is), maar toch voel ik me een rijke jongen.

Eenmaal op Bali aangekomen kijk ik mijn ogen uit. Heerlijk warm, mooie buddhistische beelden, veel groen en weinig moderniteit. Gelukkig zie ik wel overal een McDonalds haha. Bij het vliegveld word je gelijk lastig gevallen door 100 "taxichauffeurs" die je maar al te graag naar je hotel wilt brengen. Na een paar keer afdingen heb ik eindelijk een goede taxi chauffeur genaamd Yaki gevonden die heel erg geïnteresseerd lijkt. Helaas wilt hij je alleen maar bij verkopen.

Het hotel zit even buiten het centrum en dus ook het toeristen gedeelte. Dit geeft mooie beelden van Het niet toeristische Indonesië. De kamer ziet er prima uit, maar zodra ik binnen was stapte ik onder de douche en plofte ik met een stroopwafel in mijn mond gelijk op bed waar ik als een vermoeide ontdekkingsreiziger in slaap viel. Hoe bedoel je jetlag?

  • 20 Januari 2015 - 13:57

    Emmy Van Der Kolk:

    Hallo barry.
    Gelukkig dat je heelhuids bent aangekomen. Eng hoor om een foto van je vliegtuig te maken na mh17.
    Nog even aanpassen aan het Aziatische ritme. Ik ben benieuwd wat of je er van vindt
    Leuk om een verslag van je te lezen

  • 20 Januari 2015 - 15:01

    Sonja:

    hai Schat,

    Had je vanochtend al gesproken,maar vind je blog lezen ook heel erg leuk,wil wel graag op de hoogte blijven van jouw avonturen.
    Deze droom kunnen ze in ieder geval niet meer van je afpakken.
    Geniet van al het moois en zoe je verhalen graag tegemoed.
    Love you xxx

  • 20 Januari 2015 - 19:03

    Yvet:

    Jeuj! Locatie 1 is gehaald. Zet hem op kanjer.
    Dat je ons nog maar vet jaloers mag maken;)

    Xx

  • 22 Januari 2015 - 21:38

    Lindsay:

    Super leuk om al een klein verhaaltje te lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

A trip to discover the world and myself

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Aftellen is begonnen

17 Maart 2015

Kia ora

27 Februari 2015

INDONESIE - NIEUW ZEELAND

13 Februari 2015

JAKARTA - PANGANDARAN

04 Februari 2015

JAVA
Barry

Mijn reizen en mijn ervaringen

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 27 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: