INDONESIE - NIEUW ZEELAND - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Barry Kolk - WaarBenJij.nu INDONESIE - NIEUW ZEELAND - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Barry Kolk - WaarBenJij.nu

INDONESIE - NIEUW ZEELAND

Blijf op de hoogte en volg Barry

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

YOGYAKARTA 2.0

13 februari 2015:
Omdat ik van Yogyakarta naar Bali kan vliegen (goedkoopste en makkelijkste manier) heb ik maar besloten om hier heen te gaan. Eigenlijk wilde ik naar een nieuwe plek maar het was even niet anders kwa tijd (je kan niet alles hebben he?). Met een 7 uur durende bus kwam ik aan bij het hostel. Ondanks dat het buiten regende ben ik toch de omgeving verder gaan bekijken en nog wat nieuwe plekken gespot die erg interessant waren. Die avond heb ik 3 jongens uit Engeland leren kennen en samen met ze allen ergens gegeten. Uiteindelijk vroeg naar bed want morgen gaat mijn wekker weer vroeg.

KUTA

14 februari 2015:
Vandaag vroeg op om mijn vliegtuig te halen naar Bali. Op Bali blijf ik mijn laatste dagen zodat ik uitgerust naar nieuw zeeland kan gaan. Op deze dag natuurlijk ook even laten weten dat ik veel van me ouders, broertje, zussen en vrienden hou. Liefdevolle dag!

Eenmaal bij me home stay aangekomen ben ik Kuta gaan verkennen. Kuta is erg toeristisch. Heerlijk als je van feesten, strand, zon, zuipen, winkelen hou. Maar als je het echte Indonesie wilt zien moet je niet hier zijn. Om de 5 seconden iemand die vraagt of je een taxi nodig hebt of een scooter wilt huren. Meiden die je zowat mee naar binnen sleuren voor een massage. Nee Kuta is niet mijn plek, maar heb er toch wat van mijn dag proberen te maken. Lekker rond gelopen, ergens wat wezen eten en een watermelon juice genomen (wat ga ik die toch missen). Nog me kleren bij een laundry service gebracht zodat ik in Nieuw zeeland met schone kleren aan kom.

15 februari 2015:
Vandaag lekker uitgeslapen. Eenmaal uit bed heb ik wat vers fruit gekocht bij een markt, wat heb ik dit gemist zeg. Na het ontbijt (rijst natuurlijk) ben ik naar het strand, want voordat ik weg ga wil ik wel (nog) bruiner zijn en een gezond kleurtje hebben. Het strand is erg mooi maar ook erg heet. Het zand brand onder je voeten vandaan. Af en toe lekker de zee in zorgt voor goed afkoeling zodat je er weer tegen aan kan om in de brandende zon te bakken. Na het strand nog ergens lekker wezen eten, wat dingen geregeld voor Nieuw zeeland, douche en lekker naar bed.

16 februari 2015:
Vanavond vlieg ik naar Nieuw zeeland, en eerlijk gezegd kijk ik hier wel het meeste naar uit. Een klein land wat alle klimaten kent. Van ijs gletjers tot tropische stranden. Helaas zal het met de prijzen ook zwaar tegen vallen na zo'n goedkoop land als Indonesië. Ik kon me kamer behouden tot 18:00 zodat ik niet de helft van de dag hoef door te brengen op het vliegveld. Zo heb ik mijn dag besteed met ergens lekker eten (met natuurlijk weer een watermelon juice), nog even bij bakken op het strand, spullen in pakken, douchen en op naar het vliegveld. Op het vliegveld ging de tijd snel voorbij. Eenmaal in het vliegtuig bleek ik een hele rij voor mezelf te hebben, dat werd dus lekker beentjes op de bank en slapen maar. Indonesie was een geweldige tijd, heb een hoop nieuwe mensen leren kennen, mezelf beter leren kennen, veel van het land geleerd en mooie dingen gezien. Op naar hoofdstuk 2!


HOOFDSTUK 2: NIEUW ZEELAND - AUCKLAND

17 februari 2015:
Na 6 uur vliegen en de gehele rit geslapen te hebben, kwamen we aan op Brisbane. Hier had ik een kleine overstap van een uur en voor ik het wist waren we weer in de lucht onderweg naar Auckland. Vol enthousiasme stapte ik uit het vliegtuig. Door de ramen kon je al delen van het prachtige landschap zien. Taxi's zijn hier helaas wel gelijk een stuk duurder dan Indonesie, maar gelukkig rijden er goede bussen richting het centrum. Na 10 min. rijden kwamen we aan in het centrum van Auckland. Gelukkig zit het hostel ook midden in het centrum op een mooie locatie. Het centrum is niet super groot en alles is prima lopend te doen. Een beetje een kruising tussen London en New York. Hoge moderne gebouwen gemengd met wat kleinere authentieke gebouwen. Erg mooi. De zon scheen vol op dus dat betekend na het inchecken gelijk de stad verkennen. Lekker een (echt) broodje gekocht en in de haven op een bankje gegeten. Savonds mezelf getrakteerd op een avondje bioscoop (50 shades of grey), wat een goede film om te zien. Ik ben gelijk al weg van Nieuw Zeeland, aardige mensen, een schone omgeving, en iedereen lijkt wel van het leven te genieten.

18 februari 2015:
Alweer een maand voorbij, wat gaat dat hard zeg! Ik heb al zoveel gezien en gedaan en ben nog maar op 1/3 van de hele trip. Vandaag lekker kunnen uitslapen (ook dank zij dat mijn kamer geen raam heeft). Bij de receptie wat informatie gevraagd over wat de beste manier van reizen door Nieuw Zeeland is. In de eerste instantie wilde ik een camper busje huren en daarmee rond trekken of aan de kant van de weg staan liften en zo van plek naar plek reizen. De kiwi experience had goede aanbiedingen en gaven er ook nog wat extra's tours bij. De Kiwi experience is een jongeren hop on hop off bus die je naar de meeste plekken van het land brengt. Ook geven ze onderweg informatie over het land en helpen ze je als je geen hostel hebt. Omdat de Kiwi experience pas vrijdag de 20e begint gaf het hostel me een extra gratis nacht, super tof van ze! Het is een groot hostel met veel mensen die maar 1 nacht blijven en dan weer door trekken. Dus niet echt de kans om vrienden te maken. Maar dat komt wel als ik in de bus zit.

Na mijn reis gepland te hebben ben ik ergens gaan ontbijten en de rest van de stad wezen verkennen wat eigenlijk de gehele dag in beslag nam. Het is een erg interessante stad met aardige mensen en veel Backpackers. Toch kan je je in zo'n stad wel snel alleen voelen, maar ook sterker. Ik liep vandaag best een beetje met een smile op me mond omdat ik trots op mezelf ben dat ik me al tot zover heb weten te redden en het allemaal zelf geregeld heb. Hier aan de andere kant van de wereld in een vreemde stad in een vreemd land loop ik dan te genieten van alles om me heen. Tijdens me rondje lopen wilde ik ook nog de sky toren in gaan (de hoogste toren van Auckland), maar er stond een super lange rij en de prijs was ook niet bepaald goedkoop, dan maar van buitenaf foto's maken.

19 februari 2015:
Weer lekker kunnen uitslapen. Na mezelf opgefrist te hebben ben ik naar de supermarkt gegaan om (jawel!) brood te halen en andere dingen voor mijn ontbijt. Dit heb ik lekker opgegeten in mijn hostel en erg van het brood genoten. Daarna naar het stads park gegaan en daar lekker in de zon gelegen, wat gelezen, veel nagedacht en een beetje me reis bekeken. Ik kijk al erg uit naar morgen om het land te ontdekken. Na het park heb ik nog even wat dingen gekocht die ik nodig had voor me volgende reis, en toch weer naar de film gegaan (kon het niet laten). Savonds is de stad nog steeds levendig en stond er op straat een goede goochelaar die even zijn trucs liet zien en mij vooral erg aan het lachen maakte. Savonds me tas ingepakt en nog beneden aan de bar een biertje gedaan waar ik met het personeel van het hostel heb staan praten en goede informatie heb gekregen. Op naar bed want morgen vroeg begint mijn reis!

20 februari 2015:
Vroeg op om de bus te halen van de Kiwi experience. Bij het meeting point gelijk een praatje gemaakt met de groep die er al zat te wachten. Allemaal hebben we er erg veel zin in en zijn we erg enthousiast. Toen de bus er was kon de pret beginnen. Een leuke buschauffeur die mij vooral erg aan het lachen maakte (ik hou wel van de nieuw Zeelandse humor). Zodra je Auckland uitrijd verandert de omgeving gelijk al, hoge heuvels en mooi landschappen. Precies zoals ik me had voorgesteld van de foto's. Na 3,5 uur rijden met een tussenstop kwamen we aan in Paihia. Ook bekend als bay of islands. Zoals de naam al zegt een bay met allemaal kleine eilanden. Gelijk een Tour genomen om naar het dorpje Russel te varen aan de andere kant van het water. Een klein oud maar vooral ook mooi en schattig dorpje. Veel informatie gekregen over de geschiedenis van Nieuw Zeeland, maar ook van het dorp. Hier aan het einde nog een biertje gedronken met een prachtig uitzicht over bay of islands. Nadat we terug waren bij het hostel stond de BBQ al klaar dus konden we gelijk aanvallen. Hier nog gezellig gekletst met de groep, wat gedronken en daarna lekker naar bed want morgen staat ons een gave dag te wachten.

21 februari 2015:
Vandaag hebben we een Tour naar het verste puntje van het noordereiland, ook wel bekend als Cape Reinga. De buschauffeur was weer erg grappig en vol met humor, ook erg aardig en vriendelijk. De eerste stop hadden we bij een Kauri bos. Kauri bomen groeien alleen in Nieuw Zeeland en zijn grote dikke massive bomen. Ze denken dat de oudste wel 4000 jaar oud is, erg mooi en indrukwekkend om te zien dus.

Toen was het tijd voor Cape Reinga. Een heilige grond voor de Maori's (de eerste bevolking van Nieuw Zeeland) met een kleine vuurtoren boven op een hoge rots. Ook kan je de tasman zee en de pacific ocean tegen elkaar "op bots en" (het laat een duidelijke lijn in het water zien), wat een interessant beeld geeft.

Na Cape Reinga zijn we door gereden naar een klein strandje tussen 2 hoge rots afdalingen. Hier hadden we de kans op even te lunchen en te zwemmen.
Met een volle maag zijn we naar de zandduinen gereden, hier hadden we de kans om te sandboarden. Dit zorgde voor leuke spectaculaire momenten, erg veel gelachen en gelukkig geen zand gehapt (wat de meeste wel lukte).

Als laatste de dag afgesloten met een rit over de 90 Miles beach met de gehele bus. Erg spectaculair om met een hele bus over het strand te rijden en te hopen dat we niet vast komen te zitten.

Savonds hebben ik met een paar mensen pasta gekookt en daarna in de bar gedronken en wat gedanst. Wat een geweldige dag!

22 februari 2015:
Vandaag ben ik s ochtends eerst een rondje wezen hardlopen om de dag goed te beginnen. Na het hardlopen nog even op het strand van Paihia gelegen met 2 Nederlandse meiden voordat de bus weer vertrok naar Auckland. Auckland is eigenlijk maar een tussenstop, zodat we de volgende weer verder kunnen gaan met onze Tour. In Auckland aangekomen hebben we boodschappen gedaan, aangezien het hier een stuk duurder is ga je toch liever iedere avond zelf koken. Ook nog even wat geregeld voor de bus en later zelfs nog aan een pool wedstrijd meegedaan. Helaas lag ik er na 2 rondes al uit maar was wel erg gezellig. Zoals de bus chauffeur zegt: Sweet ass bro!

23 februari 2015:
Gefeliciteerd zus! Vandaag is Joyce alweer 5 jaar op rij 20 geworden! Aangezien je al 12 uur eerder jarig was in NZ hebben we maar alvast een biertje op je gedronken. Vandaag begon ook de Tour verder, de volgende halte is the hot water beach. De naam zegt het al, een strand met warm water. Je kan een kuil in de grond graven waar warm (natuurlijk) water in zit. Eerst een wandeling gemaakt door de gave omgeving van Nieuw zeeland en bij een klein strandje gezeten om te kunnen genieten van het geweldige uitzicht. Daarna werden we afgezet bij het hot water beach. 100e mensen die als een gek een gat in de grond graven om het verwarmde water naar boven te laten komen. Op sommige plekken was het zelfs zo heet dat je je levend verbrand. Uiteindelijk een goede plek kunnen vinden en met een paar anderen op deze geweldige gezeten en genoten. Toch gek om zo op het strand te zitten in warm water terwijl de zee letterlijk 2 meter van je vandaan is.

Toen we terug kwamen bij het hostel (wat erg veel weg had van een groot strand huis) met de groep gegeten en daarna nog met een Canadese jongen (die niet met de kiwi experience is) even gepraat en geschaakt. Hij is dus liftend op deze plek gekomen en reist met een tentje. Klinkt best gaaf en leuk. Ben ook best een beetje jaloers. Daarna lekker naar bed want morgen gaan we weer vroeg verder. Sweet!

24 februari 2015:
Vandaag gaan we weer verder met de tour, dit keer is onze bestemming Waitomo. Voordat we hier aankomen zijn we eerst een wandeling gaan maken door hoge bergen met een grote rivier. Iedere keer doen we een wandel stop om onze benen te kunnen strekken, frisse lucht te krijgen en wat van het landschap te zien. Hier hebben we een half uur van de omgeving kunnen genieten nadat we onze reis vervolgde naar Waitomo. In Waitomo aangekomen kan je gelijk genieten van het nieuw Zeelandse natuur. In het hostel hadden we allemaal een eigen bed i.p.v. een stapelbed, ook wel weer eens fijn. Sommige gingen een activiteit die dag doen maar ik wilde even lekker een dagje mijn eigen ding doen. Zo ben ik een rondje gaan hardlopen en veel van de omgeving kunnen zien. Ook even hostels geregeld (aangezien de kiwi experience dure hostels regelt) en wat met de kiwi experience gebeld. Uiteindelijk nog gekookt en daarna savonds met anderen rond de tafel gezeten en gezellig gekletst.

25 februari 2015:
Na lekker geslapen te hebben en een goede ontbijt gehad te hebben gaat de bus weer verder. Eerst een half uur gewandeld door een regenwoud met grotten waar je door heen moest. Lekkere frisse neus halen en de benen strekken voordat we weer verder gaan. Vandaag was ik erg enthousiast want we gingen naar de Hobbiton. Voor de mensen die het niet weten, de Hobbiton is een filmset dat nog steeds bestaat van de trilologie The lord of the Tinga en the Hobbit. Het is een dorpje met allemaal kleine huisjes in de grond gemaakt. Erg gaaf om te zien en een super mooie locatie. Na een Tour van 2 uur werden we ook getrakteerd op een heerlijk koud biertje in de officiële pub die ook in de film voor komt. Sweet ass bro!

Toen we bij het hostel in Rotorua aankwamen hebben we eerst even spullen uitgepakt en gedoucht voordat we naar her dorp van de Maori's gingen (de eerste bewoners van NZ). In dit dorpje laten ze zien hoe ze 100e jaren geleden leefden. In de bus werd eerst door de dames een chief uitgekozen. Onze chief was Chris. Toen we met de bus bij het dorp aankwamen moest de chief eerst de stamhoofd begroeten door met elkaars neuzen 2 keer tegen elkaar aan te tikken. Dit werd vervolgd door een traditionele welkomst dans.

Na de dans mochten we het dorp in. Hier werden bij verschillende boomhuizen iets uitgelegd van hun volk. Zo hebben we o.a. een dans, sport en spel gedaan. Toen we alles bekeken hadden kregen we ook nog een prachtige dans en zang voorstelling, erg interessant en mooi om te zien. Als afsluiter hadden we nog een grote maaltijd met veel eten en zelfs een toetje. Aan tafel met wat leuke mensen gesproken. Zo leuk hoe je mensen leert kennen en vrienden maakt. Alleen wel jammer wanneer je iemand hebt leren kennen dat die de volgende dag alweer weg gaat. Maar ik heb geleerd dat mensen met een reden in je leven horen en dat ze met een reden uit je leven gaan. Terug bij het hostel lekker slapen.

26 februari 2015:
Even een extra dag in Rotorua, dat betekend dus geen tas inpakken. Sweet! Eerst lekker kunnen uitslapen en ontbijten waarna we daarna een rondje door deze stinkstad gingen maken. Overal door de stad hangt een rotte ei lucht, dit komt omdat het een vulkaanisch gebied is met een kratermeer en kokende modder meren. Op veel plekken zie je dus ook stoom uit de grond komen. Best apart om in een stinkend dorp te zitten wat op vulkanisch gebied staat.

Na een wandeling door het dorp en park zijn we nog boodschappen wezen doen, wat wezen koken en daarna niks minder dan The lord of the rings gekeken. Je kijkt nu heel anders naar de film omdat je nu weet waar het allemaal opgenomen is en je het met je eigen ogen kan bekijken.

  • 27 Februari 2015 - 09:15

    Jeanet Beentjes:

    wat een verhalen elke keer weer met bewondering ben ik ze aan het lezen. Geweldig om het mee te mogen meemaken. Wat een mooie reis. Wat zal je genieten. Groetjes van ons

  • 27 Februari 2015 - 20:37

    Emmy Van Der Kolk:

    Hallo barry.

    Wat een leuk verslag toch weer. Leuk om te lezen. Foto's zie ik later nog wel.
    Geniet lekker van de kiwi tour

    Groetjes emmy

  • 28 Februari 2015 - 15:16

    Ineke Booij:

    Wauw Barry, wat laat je ons weer genieten van al
    je belevenissen, top hoor en blijf leuke dingen doen
    en vooral genieten van wat je meemaakt nu. Groetjes

  • 28 Februari 2015 - 15:42

    JANICE HAM-MATAGORA BIGOT DeLAPA:

    Geweldige reis verslag BARRY, ik geniet ervan, ook dat jij dit allemaal doet voor je levenservaring!! Gewoon veel RESPECT Hoor!! Ben erg benieuwd naar het vervolg van je reis. Veel geluk en plezier met het vervolg van je droomreis. Groetjes JANICE

  • 28 Februari 2015 - 19:17

    JANICE:

    Oja, nog bedankt dat ik in je blok mag mee kijken en lezen.dOEIIIII!i ! X JANICE

  • 15 Maart 2015 - 12:50

    Lindsay Van Der Kolk:

    Hey lieve broer van mij!
    Waar blijven je nieuwe reisverslagen? Wil meer van je mooie avontuurtjes lezen :)

    xx Sweet ass bro!

  • 17 Maart 2015 - 19:20

    JANICE:

    Hai Barry, gaat alles goed met je? Zit je al in AUSTRALIE , en heb nog wat meegemaakt van die vreselijk tycoon die over New Zeeland richting Australie heen is gegaan? Lijkt mij doodeng hoor. Ik hoop wel datjenog van dezereis veel mag genieten. Veel groetjes van mij, en ik hoop ook dat wij allemaal nog mag genieten van jou reisverslagen. O.k ! DOEEEEEEEI X JANICE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

A trip to discover the world and myself

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Aftellen is begonnen

17 Maart 2015

Kia ora

27 Februari 2015

INDONESIE - NIEUW ZEELAND

13 Februari 2015

JAKARTA - PANGANDARAN

04 Februari 2015

JAVA
Barry

Mijn reizen en mijn ervaringen

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5434

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 27 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: