Kia ora - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Barry Kolk - WaarBenJij.nu Kia ora - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Barry Kolk - WaarBenJij.nu

Kia ora

Blijf op de hoogte en volg Barry

17 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

27 februari 2015:
Vannacht hadden we een kamer voor ons drieën wat super chill was. De laatste tijd reis ik veel met 2 meiden (Laura en Marije) uit Nederland. Omdat de kiwi experience je vaak bij dure hostels brengt hebben wij er voor gekozen om een goedkoper hostel te boeken.

Vandaag gaan we richting Taupo, een plaatsje bij een groot meer (zo groot dat heel Singapore er in zou passen). Onderweg hebben we eerst een stop gemaakt om naar een park te gaan met allemaal gijzers en heet water bronnen. Het water in de bronnen was zo heet dat je er zelfs een ei in kon koken, dus dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Ondanks dat er al een rotte ei lucht in het park hangt, smaakt het eitje toch best goed. Ook heb ik een echte Kiwi kunnen zien, ze zijn groter dan ik dacht en zien er best schattig uit. Deze neem ik ook maar mee naar huis.

Onderweg richting Taupo had ik in de bus me al in geschreven voor Skydiven. Toen we in Taupo aankwamen was het nog erg bewolkt. We zouden dus later op de middag gebeld worden of het nog door zou gaan of niet.

Na even het stadje bekeken te hebben (wat erg mooi is met het meer en de hoge bergen in de verte) konden we toch gaan skydiven. We werden opgehaald met een limousine om je in een goede stemming te brengen. Daar gingen we dan, eerst kregen we een introductie filmpje (waarbij ik toch wel echt dacht "waar begin ik aan"). Na het filmpje konden we onze pakken aan doen en het vliegtuig in. Natuurlijk zat ik weer helemaal vooraan en moest ik al eerste springen. In de lucht had je een prachtig uitzicht over het meer, de bergen en vulkanen. Het is een goede dag om te skydiven. Het luik ging open en er was geen weg meer terug, gek genoeg was ik niet bang en wilde ik juist gaan. Voor ik het wist sprongen we uit het vliegtuig en wauw wat was dat gaaf zeg. Eerst voelt het alsof je vliegt door de lucht tot je parachute na een minuut vrije val open gaat, dan is het stil hangen in de lucht en genieten van het uitzicht wat adembenemend is. Zo blijf je 6 minuten in de lucht hangen tot je weer op de grond beland. Terug op de grond konden we ook nog het filmpje bekijken wat ze van je gemaakt hebben (en wat ik er bij gekocht heb), wat super gaaf om te zien en zelf geloof je niet dat jij dat bent. Top dus!

Toen we terug in de limousine zaten ging de zon bijna onder. Ik keek naar buiten en was ontzettend trots op mezelf, dat ik dit gedaan heb en al zover ben gekomen in me eentje. Terug bij het hostel gingen we op tijd naar bed want morgen beginnen we om 5 uur al aan de Tongariro crossing.

28 februari 2015:
5 uur en klaar om te gaan. Vandaag gaan we de tongariro crossing doen. De tongariro is een pad langs en over een vulkaan van 19km lang waar je 7,5 uur over doet. In het begin is het allemaal easy peasy, maar na 1,5 uur begint het stijler te worden en word het echt klimmen en klauteren. Je hebt een prachtig uitzicht omdat je 1500m boven zeeniveau zit. Ook de vulkaan is geweldig om te zien (en ook bekend van the lord of the rings). Na 2,5 uur was ik op het hoogste punt. Daar sta je dan te genieten van het geweldig uitzicht. Na een goede lunch ben ik weer verder gaan lopen. Na een stijle daling werd het makkelijker en aan het einde zelfs saai omdat het dan 1,5 uur alleen maar naar beneden lopen is wat zwaar op je knieën werkt. Aan het einde had ik weer het trotse gevoel, ik had het in 5 uur beklommen en was de eerste van onze hele groep. Dat bekend dus schoenen en shirt uit en lekker in het gras liggen tot de anderen er zijn.

Toen we terug in het dorpje waren zijn we met ze alle lekker naar de McDonalds geweest (dat hadden we wel verdient). Na de McDonalds was het lekker tijd om uit te gaan. Aangezien er 4 Ierse mensen mee waren en die als de beste kunnen drinken zijn we naar een goede pub gegaan waar ook een DJ draaide. Hier met ze alle een super leuke avond gehad wat goed als afsluiter was van deze geweldige dag.

1 maart 2015:
Alweer maart, wat gaat het snel zeg. Het zal nu in Nederland waarschijnlijk steeds beter weer worden terwijl we hier maar 1 dag regen hebben gehad. Vandaag was onze relax dag omdat onze benen helemaal naar de klote waren van de crossing. Zo hebben we de hele dag aan het meer gelegen en gezwommen. Na het meer ben ik met Bronagh en Aine (2 Ierse meiden waar we ook al vanaf het begin mee reizen) naar een rivier gegaan. Niet zomaar een rivier maar een bepaald gedeelte van de rivier is verwarmd. Dit komt omdat er een waterval wat verwarmd is door een vulkaan er in stroomt. Hier hebben we dus heerlijk genoten van de zonsondergang en het heerlijke water.

Terug bij het hostel(waar ik sliep met 9 andere mensen in een kamer) waren een duitse jongen ik de enige 2 jongens in de hele kamer. Hier heb ik dus de hele avond in de kamer mee zitten praten en nog goede tips gekregen. Mocht ook zijn lonely planet lenen om zo goede wat informatie over het zuidereiland te krijgen.

2 maart 2015:
Vandaag is het weer tijd om verder te gaan en om helaas dit mooie plaatsje te verlaten. Onderweg hebben we eerst een stop gemaakt bij een national park waar we 2 uur door heen zijn gelopen. Tijdens de wandeling zijn we ook een waterval tegen gekomen waar super helder en schoon water uitkomt. Dus me waterfles gevuld en opnieuw van het uitzicht genoten.

Na de wandeling zijn we door gereden naar River Valley. Een oude schapenboerderij in een valij wat ze nu gebruiken als een soort van Lodge waar je kan raften, wandelen, en paardrijden. Een prachtige omgeving en natuur. Ik kan hier echt van genieten. Eerst me bed uitgekozen (aangezien we met 16 mensen in een kamer slapen, ook wel bekend als de orgie kamer haha) en daarna lekker wezen hardlopen in deze prachtige omgeving. Toen ik terug kwam zijn Marije, Laura en ik in de rivier gaan zwemmen wat voor goede afkoeling zorgde.

Savonds hebben we met ze alle gezellig rond de tafel gezeten en geklets. Slapen werd het niet echt omdat iedereen laat naar bed ging en sommige lawaaierig waren. Ook dat hoort er bij en maakt het een avontuur.

3 maart 2015:
Vanochtend me ochtend goed begonnen met baantjes te zwemmen in de rivier. Met een stevige stroming maakte het voor mij nog meer een uitdaging, lekker sportief dus. Ook nog even de valij door gewandeld en beklommen. Voordat we vertrokken hadden we nog met ze alle voor het rivier op een bankje gezeten. Iemand die goed gitaar kon spelen maakte het plaatje compleet. Rond 1 uur vertrokken weer en dit keer richting Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Eerst was Auckland de hoofdstad maar later zochten ze toch iets meer centraler van het land en werd het Wellington. Hier blijven we 2 nachten omdat we pas rond 7 uur s avonds aankomen. Het was een 5 uur durende trip naar Wellington, maar toen we daar aan kwamen was het de moeite waard. Wellington is een jonge kleine hippe stad. Veel modere gebouwen maar ook een hoop authentieke. Omdat Wellington op een schuur in de aarde ligt heeft het vaak last van aardbevingen. In tegenstelling tot Christchurch zijn de gebouwen in Wellington er tegen gebouwd. We kwamen pas rond 19:00 bij ons hostel aan dus hadden weinig tijd om nog wat in de stad te doen. Zijn dus gaan koken, de was gedaan (ook heel belangrijk) en daarna lekker geslapen.

4 maart 2015:
Vannacht beter kunnen slapen. Hadden een 4 persoons kamer met 2 andere die we konden, dus hebben lekker slapen omdat we allemaal zo moe waren. Vandaag wilde ik even een dagje voor mezelf. Zo ben ik dus in verschillende (gratis) museums geweest. Een bekende daarvan is Te Papa. Een groot museum met van alles over Nieuw Zeeland. Van informatie over het land, Maori's en informatie over verschillende dieren zie ze zowel in de zee als op het land gevonden hebben. Na Te Papa ben ik naar nog een paar andere museum geweest en naar het hoogste punt van wellington geweest waar je een super uitzicht hebt over de gehele stad en haven. Hier weer erg van kunnen genieten. S Avonds hadden we in het hostel afgesproken om met ze alle te gaan eten en daarna te stad te verkennen. S Avonds is de stad ook erg mooi om te zien en valt er als nog veel te beleven. Helaas gaat morgen onze wekker weer om 05:30 dus echt laat (of vroeg) maken wilde we niet.

5 maart 2015:
Vandaag vroeg op om onze ferry te halen naar het Zuidereiland. Op de ferry voelde ik me gelijk thuis omdat hij namelijk gemaakt is in Nederland haha. Het is eigenlijk dezelfde ferry waarmee je naar Texel gaat. Met een restaurant, bioscoop, lounge ruimte's, een klein casino en veel buiten dek waar je kan genieten van het mooie uitzicht. Ondanks dat het erg winderig was toch veel kunnen genieten van het uitzicht. Toen we de haven uitvaarde ben ik in de lounge gedeelte gaan slapen. Want ondanks dat we weinig doen, blijft reizen best vermoeiend. Toen we bijna in de haven van het zuidereiland waren kwam je in een super mooie omgeving. We vaarden tussen hoge groene bergen wat een beetje het gevoel van fiort (zoals in finland) gaf. Na een uur door de mooie omgeving gevaren te hebben kwamen we aan in de haven. Hier snel onze spullen gepakt en weer met de Bus verder richting Kaiteriteri.

Na 3 uur rijden kwamen we aan in Kaiteriteri. Iedereen dacht hetzelfde over de plaats, het heeft iets weg van een paradijs. Een klein plaatsje met een mooi schoon strand en een heldere blauwe zee. Na het inchecken gelijk onze zwemkleding aangedaan om een duik te nemen in het heldere water. Met ze alle hier lekker rond gehangen tot we gingen eten. Na het eten nog een quiz gedaan in de pub, nog wat gedronken, verjaardag van iemand gevierd en lekker gaan slapen.

6 maart 2015:
Vandaag begon de dag met erg veel regen. Zo erg dat de bus die vandaag zou vertrekken niet heel ver zou komen. Ik bleef nog een nacht extra dus hoefde me nergens druk om te maken. In het begin wilde we met ze alle film kijken maar toen de zon door brak ben ik toch voor een rondje hardlopen gegaan en daarna lekker zwemmen en afkoelen in de zee. Wat heb ik toch een zwaar leven haha. S Avonds hebben we gezellig met ze alle een kaartspel gespeeld en gekletst voordat we gingen slapen. Af een toe een chill dag is ook niet erg.

7 maart 2015:
Vandaag konden we een beetje uitslapen omdat de bus pas om 11 uur zou vertrekken. Hier neem ik ook afscheid van Marije en Laura omdat die de Abel tasman (een vierdaagse wandel trip) gaan doen. Toen we vertrokken begon het erg te regenen. De dak ramen van de bus waren niet water dicht (het was een wat oudere bus) dus werd er van bus gewisseld. Na een uur gewacht te hebben en een nieuwe bus zijn we weer verder gaan rijden. Omdat we moesten wachten op een nieuwe bus kregen we als troost een stop bij een prachtig meer. Verder in de bus veel geslapen en van het uitzicht genoten.

Tegen etenstijd kwamen we aan in Westport, een klein plaatsje wat bekend staat om zijn houtskool. Omdat het regende en best koud buiten was waren de meeste bewoners hun openhaard aan het stoken wat voor een warme zweer volle geur zorgde. Bij het hostel aangekomen bleek het een warm en gezellig hostel te zijn. Een oude boeren keuken met een grote tafel en een tv kamer met een openhaard aan. De kamers waren erg goed en de sfeer was erg gezellig. Die avond hebben 2 andere en ik ons getrakteerd om lekker zelf gemaakte hamburgers te eten met oven friet, en als toetje een hoop fruit. S Avonds hebben we met een hele groep de film Greace gekeken omdat het buiten nog zulk vies weer was en daarna lekker naar bed.

8 maart 2015:
Vandaag begon onze dag goed met eerst een uur te lopen aan de kust vlak bij Westport. De chauffeur doet dit eigenlijk altijd om eerst even je benen te strekken en een frisse neus te krijgen. Later hebben we ook nog een stop gedaan bij de pancake rocks. Dit zijn rotsen die zo lijken alsof er 1000e pannenkoeken op elkaar liggen. Opnieuw erg interessant om te zien en om trek vante krijgen. Na een stop van een uur zijn we verder gereden naar Lake Mahinapua. Bij Lake Mahinapua is eigenlijk maar 1 hostel/bar dat van generatie tot generatie al in de familie is. Nu word het gerund door een broer en zus met nog wat vrienden. Toen we aankwamen voelde we ons allemaal gelijk thuis.

Na een korte introductie en onze spullen in onze kamer gelegd te hebben was het tijd om met ze alle bij het meer te relaxen. Van de stijger lekker in het water springen en zwemmen doet iedereen goed. Zo heb ik even sportief het meer over gezwommen en weer terug. Op de stijger lagen mensen te zonnen en te genieten van de omgeving.

Na heerlijk gegeten te hebben (wat bij de prijs zat inbegrepen) hadden we S Avonds een verkleed feest met het thema: vuilniszakken. Het viel me nog mee dat iedereen mee deed en erg creatief was. Zo was er een Osama Bin laden, football team, gevangenen, Batman, Catwoman, een paar piraten en ik, een mannelijke stripper. Die avond erg gelachen (niet zoveel gedronken) en veel gedanst.

9 maart 2015:
Na pannenkoeken en spek als ontbijt (ook inbegrepen), zijn we weer verder gaan rijden naar Franz Josef. Normaal gesproken komen we erg laat op een locatie aan maar in Franz Josef waren we al voor 1 uur. Ondanks het vieze weer was het toch een geschikte tijd om een wandeling te maken. Franz Josef is een perfecte plek voor een wandeling maar ook om te genieten van het prachtige zicht op de bergen. Ik had er voor gekozen om de glowworm weg te bewandelen. Het is eerst een pad door een regenwoud gevolgd door een lang pad in een donkere grot met water tot aan je knieën. Als je je zaklamp uit doet zie je de glowwormen op het plafond zitten. Ze geven een blauw/groen licht wat net lijkt op een sterrenhemel, erg mooi om te zien.

Terug bij het hostel heb ik eerst lekker gegeten waarna ik 2 andere jongens tegen kwam die ik ook in Kaiteriteri heb ontmoet. Met hun heb ik gezellig gezeten in de bar van het hostel. Ook hier hadden ze s avonds de openhaard aan wat voor een lekkere warme sfeer zorgde. Rond 9 uur hadden ze de prijs uitreiking van de meest creatieve outfit van de avond hier voor. De persoon die verkleed was als Osama Bin Laden won een bungy swing in Queenstown. Na de uitreiking nog met me hele bus groep gezeten en gekletst voordat we naar bed gingen.

10 maart 2015:
Vandaag hadden we erg geluk met het weer, want het was zonnig en weinig bewolking. De dagen hier voor heeft het in Franz Josef veel geregend waardoor het niet mogelijk was om de ijs glacier te beklimmen, het is ons gegund dus. Om 8:45 hadden we met ze alle afgesproken bij het Franz Josef klimcentrum. Hier kregen we een korte instructie en warme kleding om aan te trekken. Toen we allemaal klaar waren om te gaan, werden we per Helicopter naar de glacier gebracht. Een prachtig uitzicht vanuit de Helicopter en ook erg gaaf om in te zitten.

Op de glacier was het genieten van alles om je heen, zeker als je bedenkt dat deze glacier over een aantal jaar misschien weg is. Zo werden we 3 uur lang begeleid door een gids die ons over de glacier bracht, door ijs grotten liet klimmen, en veel vertelde over de glacier. Perfecte ochtend dus.

Na een prachtige Helicopter vlucht terug zijn we met ze alle naar de hot water pools gegaan (wat incl. was met de beklimming). Hier hebben we 5 uur lang in gezeten tot we helemaal verrimpeld waren. Hier kon ik goed relaxen en ontspannen. In Franz Josef is ook een europese bakkerij wat ik natuurlijk niet kon overslaan. Hier heb ik mijn eerste echt mushroom/chicken pai gegeten wat erg lekker was. Misschien ga ik wel mijn eigen pai bakkerij beginnen in Nederland haha.

S Avonds nog even in de bar gekeken naar de horizontale bungy wedstrijd. In deze wedstrijd word je horizontaal afgeschoten om een drankje te pakken van de bar. Deze moest je zo snel mogelijk terugbrengen naar je wedstrijd partner. Je wedstrijd partner drinkt het drankje zo snel mogelijk leeg. Wie als laatste het drankje ophad moest een kledingstuk uittrekken. Dit ging dus tot naakt aan toe. Wat mensen wel niet doen voor gratis drank en een spelletje. S Avonds erg moe na deze relaxte dag dus lekker op tijd gaan slapen. De zoveelste top dag!

11 maart 2015:
Weer vroeg uit de veren want we hebben vandaag een bus reis van 7 uur. Van Franz Josef rijden we naar Wanaka. Maar eerst natuurlijk weer een stop voor een wandeling. Dit is een wandeling naar een meer waar je een prachtig uitzicht hebt op de fox glacier en mount Cook (het hoogste punt van Nieuw Zeeland). Als je geluk heb (en dat hadden wij), heb je een mooie reflectie in het water wat voor mooie foto's zorgt. Na mount Cook zijn we weer door gereden. Ik ben al erg gewend aan de bus reizen en de stops die we maken, veel slapen of naar buiten staren en van het uitzicht genieten. Ik vind persoonlijk zelf dat het zuidereiland mooier is dan het noordereiland (en dat eiland is al super mooi).

Na een super prachtig mooi uitzicht op Lake Wanaka en Haewa kwamen we aan in het plaatsje Wanaka. Een gezellig stadje met een mooi uitzicht op het meer. Natuurlijk weer onze zwemspullen gepakt want de zon liet ons niet in de steek. In het meer een groot rondje gezwommen (ik word bijna een water rat), en lekker op het strand gelegen met de rest van de groep. Savonds heb ik nog wat boodschappen gedaan, gekookt en een avond wandeling gemaakt.

12 maart 2015:
Yes! Vandaag gaan we richting het lang verwachte Queenstown. Vanaf begin af aan hoor ik er al goede verhalen over dus ben erg benieuwd. In Queenstown verblijf ik 4 nachten om goed te kunnen genieten van alles. Maar voordat we daar heen gaan hebben we eerst een stop bij puzzelings world. Dit is een museum waar ze met je hersenen spelen. Je kan het een beetje vergelijken met nemo maar dan heel erg gericht op je hersenen. Als afsluiter hadden ze nog een doolhof wat je binnen 30 minuten moest afleggen. Ik had het net binnen de tijd met 25 minuten gered.

Na puzzelings world zijn we door gereden naar een fruit boomgaard waar we vers fruit mochten plukken, opeten en kopen. Vers van het land. Toen iedereen klaar was zijn we richting Queenstown gereden. Zodra je Queenstown binnenkomt geniet je al. Veel mensen, gezellige sfeer, leuke en mooie stad, niet groot maar klein en gezellig, een ontzettend mooi uitzicht en aan het meer. Aangezien ik in een ander hostel sliep (goedkopere) bracht de bus mij en nog een paar als eerste weg. Even inchecken in een 8 persoons slaapkamer (waar ik langzamerhand wel aan gewend bent en leuk vind) en daarna een rondje lopen in het stadje.

Tijdens het rondlopen kwamen ik 3 jongens van mijn bus tegen waar ik de laatste tijd meer mee omging. Met hun hebben we de gondellaar boven genomen. Hier heb je een onbetaalbaar uitzicht over Queenstown en ook een rodelbaan. Wij als grote jongens konden ons niet inhouden en zijn 5 keer de rodelbaan afgegaan. Van de 5 rondjes had ik er 3 gewonnen wat me weer op de kaart zet als snelheids duivel.

Na het rodelen was het weer tijd om te eten. We hadden met de gehele bus een BBQ en een kroegentocht. Het eten was erg goed en lekker. Omdat we van de Kiwi bus zijn kregen we de hele avond drankjes voor 5 dollar per stuk, dat is hier best goedkoop. Het zat er dus aan te komen dat dit een super gezellig avond ging worden.

13 maart 2015:
Helaas voor mij ging me wekker alweer om 6 uur, maar gelukkig wel om één van de mooiste locaties in Nieuw Zeeland te zien. Op naar the Milford sounds. Vandaag regende het, maar dat betekend dus dat we alle watervallen duidelijk kunnen zien. Het is 3 uur rijden naar het National park, maar zodra je in het national park bent geniet je zeker van alles om je heen. Het is eigenlijk moeilijk om te beschrijven wat je daar allemaal ziet, want je gelooft je ogen gewoon niet. Toen we bij de Milford Sound aankwamen stapten we op een boot om de gehele Milford te zien. De Milford is een soort fiort wat vanuit zee moeilijk te zien. Nogmaals onbeschrijfelijk om te zien. Hier 2 uur incl. lunch heerlijk genoten van het uitzicht. Na de Tour gingen we weer terug in de bus. In de 4 uur durende rit heb ik maar veel geslapen en film gekeken. Terug in Queenstown eerst wat gegeten en daarna een fles wijn gekocht om met ze alle op het strand gezellig te zitten. Rond een uurtje of 11 zijn we richting een club gegaan om de beentjes los te gooien. Na 2 clubs verder was het tijd om lekker naar bed te gaan want het was weer een lange, maar geweldige dag.

14 maart 2015:
Me ochtend goed begonnen met hardlopen op een stijle berg. Vandaag ook een lekkere relaxte dag met niks doen. S Middags met Elisha (een Canadees meisje van me bus) een rondje gelopen en aan het meer gezeten en gepraat. Toen het s avonds was heb ik Jeroen (een Nederlandse jongen) leren kennen waarmee ik wat ben wezen drinken. Later kwam een Nederlandse vriendin van hem er ook bij en zijn we naar een club gegaan. Hier waren ook de andere mensen van mijn bus groepje waarmee ik sinds het begin mee omga. Hier weer een gezellige avond gehad en veel gelachen.

15 maart 2015:
Vandaag ben ik met Jeroen eerst op het strand wezen genieten van het warme weer. Hier kwamen we ook nog andere mensen tegen die we beide konden. Na een paar uurtjes zijn we ook een Hike gaan doen op een berg. Best zwaar maar boven op de berg wel weer een prachtig uitzicht gehad en nog een kop thee gedronken (zie foto Facebook). Een erg gezellige en leuke dag met Jeroen gehad. Na een tijdje genoten en gekletst te hebben zijn we weer naar beneden gegaan omdat ik een verjaardags etentje had van Aina. Met het groepje (waarmee ik vanaf begin af aan al reis) bij een goed restaurant aan het meer gezeten waar we een heerlijk diner hebben gehad. Na het diner eerst even een power nap gedaan voordat we weer uitgingen natuurlijk. Jennifer en Kade (een koppel ook van het groepje) kwamen me ophalen van me hostel. Ze vroege mij of ik samen met hun wil reizen in Australië omdat ze me zo'n toffe jongen vinden. Dat was erg fijn en lief om te horen wat me super goed doet. Dat geeft me weer een beetje zelfvertrouwen in mezelf. Natuurlijk lijkt me dit een top idee en ga ik hun weer zien in Australië. Dit is onze laatste avond dat we als gehele groep bij elkaar zijn (en om 12 uur is het Aina der verjaardag), dus dat betekend nog even een super toffe gezellige avond er van maken voordat we een paar vrienden (zo kan ik ze nu wel noemen) gaan achterlaten in Queenstown. De avond was onvergetelijk leuk, maar ben toch optijd naar bed gegaan omdat ik al een paar dagen verkouden en ziek ben.

16 maart 2015:
Vandaag laten we Elisha, Jennifer en Kade achter in Queenstown en gaan Aine, Bronagh, Maria, Amy en ik verder naar Lake Tekapo. Na vele stops kwamen we aan in Lake Tekapo. Het weer is niet superfantastisch maar goed genoeg om een wandeling te maken. De lodge waar we in slapen ziet er goed uit met een mooi uitzicht op het meer. De wandeling duurde een uur voor dat we op de top van de berg waren, hier boven heb je een geweldig uitzicht. Als het niet zo bewolkt was had je er s avonds ook één van de mooiste sterrenhemels. Helaas voor ons was dit niet het geval. Na de wandeling was het alweer etenstijd. Met Aine, Bronagh en Amy hebben we Mexicaanse wraps gemaakt. S Avonds nog een film in de woonkamer gekeken met iedereen van onze bus voordat we lekker naar bed gingen.

17 maart 2015:
Laatste dag met de Kiwi bus en ook de laatste dag dat ik iedereen zie. Een emotionele dag gaat dit worden. Gelukkig is het vandaag St. Patricks day (een irsche feestdag) dus dat betekend vanavond weer de stad in met Aine en Bronagh. Vandaag gaan we richting Christchurch, dit is mijn eindhalte van Nieuw Zeeland helaas. Christchurch heeft 2 jaar geleden een zware aardbeving gehad waardoor veel van de gebouwen (eigenlijk half christchurch) verwoest is. Ook zijn er veel doden gevallen. Hierdoor is Christchurch niet meer zo'n levende stad zoals het hoorde te zijn. Weinig tot geen winkels meer maar wel mooie monumenten en en een rebuilding route waarbij je kan zien hoe ze christchurch herbouwen. In het hostel heb ik mezelf eigenlijk alleen maar klaar gemaakt voor Australië. Was gedaan, dingen opgezocht, reisverslag getypt en gegeten. Ik zou s avonds nog de stad in gaan vanwege St. Patricks day, maar was zo moe dat ik maar naar bed ben gegaan. Morgen begint mijn laatste hoofdstuk van deze reis. Toch begint het steeds meer te kriebelen om hier te blijven en te werken. Ik hoor zoveel verhalen van mensen die ik ontmoet heb die zijn gaan werken en al 2 jaar reizen, dat ik het eigenlijk ook steeds meer en meer wil gaan doen. Op naar hoofdstuk 3!

• 23 Maart 2015 - 22:38

Ineke Booij:

Wederom mooie verhalen Barry, blijf genieten
    en kom wel terug naar ons mooie land. Groetjes ineke

• 03 April 2015 - 11:12

Yvet:

Te gek Bar!!!
    Zo te horen ben je al een backpack pro