UBUD - GILI TRAWANGAN - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Barry Kolk - WaarBenJij.nu UBUD - GILI TRAWANGAN - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Barry Kolk - WaarBenJij.nu

UBUD - GILI TRAWANGAN

Blijf op de hoogte en volg Barry

28 Januari 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

UBUD

22 januari 2015:
Ubud, 2 woorden 9 letters: waa hoouuw. Een plaatsje in het midden van het eiland. Vanuit Denpasar hadden Knonni (Duitse jongen), Emma (Tsjechischl meisje) en ik een taxi naar Ubud weten te regelen. De taxi chauffeur was erg aardig want onderweg stelde hij voor om nog langs een bekende tempel te gaan. De tempel was niet zo bijzonder maar wel leuk om te zien.

In Ubud aangekomen keken we onze ogen uit. Wat een gave omgeving zeg. Veel natuur om je heen en een stuk minder druk dan Denpasar. We bleken ons eigen privé "hostel" te hebben want iemand had gewoon op een zolder een slaapplek geknutseld wat erg gaaf was.
Die dag Ubud verkent, lekker avondeten gehad, wat gekletst en lekker op tijd slapen

23 januari 2015:
Vandaag vroeg op en een lekker kopje koffie bij een goede tent weten te scoren. Toen de rest wakker was zijn we op eigen wijze Ubud en omgeving wezen verkennen. Erg gave ervaring en ik word gelijk enthousiast om meer te zien. De omgeving kent veel rijstvelden, lange wegen hoog op heuvels waar je onbetaalbaar uitzicht heb, arme wijken en veel groen. Toen we terug kwamen hebben we nog ergens lekker gegeten en waren we zo moe dat we weer optijd in bed lagen

24 januari 2015:
Omdat we ergens anders in Ubud een super mooi hostel hadden gevonden voor dezelfde prijs zijn we voor 1 nacht verhuist. Knonni kwam met het idee om een scooter te huren. Dit leek mij wel een gave ervaring dus deden we dat. In het begin was het even wennen aan de linkerkant rijden maar daarna ging het bijna vanzelf. We begonnen in Ubud en hebben daar een paar mooie plekken gespot. Daarna zijn we buiten Ubud gegaan en meer richting het midden en naar boven van het eiland gereden. Na 2,5 uur scooter rijden met gave wegen en mooie omgeving kwamen we aan in Kintamani. Een plaatsje hoog op de berg. Hier hadden we een super mooi uitzicht over de berg en het meer dat in de berg lag. Ook kwamen een paar lokale bewoners naar ons om met ons op de foto te gaan. Ik moet denk maar een grote zonnebril en hoed kopen. Hier geluncht en genoten van het uitzicht. Op de terug weg kwamen we een markt tegen met allemaal traditionele Indische hapjes. Hier hebben we lekker gegeten. Wat komt die rijsTvergoeding van mijn lieve ouders toch uit! (Nogmaals bedankt voor alles).

Terug in Ubud hebben we nog lekker in de hostel gechillt en nog even met een andere Duitser (ook Konni genaamd) gepraat en toen geprobeerd te slapen. Helaas was het erg warm in de kamer en hadden ze geen airco. Dus ben ik maar buiten op een loungebank gaan liggen en daar in slaap gevallen voor 1,5 uur want toen ging me wekker weer..


GILI TRAWANGAN

25 januari 2015:
De shuttle bus was er al lekker optijd dus konden we snel gaan. Met 2 Amerikanen, 6 Australiërs en ons gingen we richting de haven Padangbai waar onze slow boat vertrok naar Lombok. De slow boat deed er 4 uur over om daar te komen, dus had ik mooi de tijd om even een powernap te doen. Op Lombok stond een oud busje op ons te wachten met geen airco. Met alle ramen open en onze spullen vastgebonden op het dak konden we gaan. Indonesiers zijn niet zo goed in tijd schatten heb ik wel gemerkt, want als ze 1,5 uur zeggen betekent dit 2,5 uur en 40 minuten is 1 uur. Maar gelukkig weer lekker kunnen genieten van het uitzicht, de starende blikken en nog wat kunnen slapen. Na een rit van 1,5 uur (2,5 dus) kwamen we aan bij de boot die vertrok naar Gili T. Dit is gewoon een sloep die helemaal vol gestouwd word met mensen. Daar kwamen we dan aan, na een totale rit van 12 uur waren we op het prachtige eiland Gili Trawangan. Witte stranden, palm bomen, geen scooters en auto's en een hoop vriendelijke mensen. Wauw ik ben in de hemel! Het kon niet beter want ons hostel bleek ook nog eens een quest house te zijn waar we ons eigen huisje hadden, ik mijn eigen slaapkamer, en inclusief ontbijt. Top dus!

Savonds hebben we nog wat gedronken. Daarna waren we allemaal best moe dat we op tijd zijn gaan slapen. De harde regen buien hielpen mij om snel in slaap te komen.

26 januari 2015:
Me eerste week zit er al weer op. Zo heb ik al een hoop mooie plekken gezien en ontdekt, en heb ik al wat geleerd van de Indonesische cultuur. Vandaag had iedereen even een dag voor zichzelf nodig. Zo ben ik het eiland rond gelopen en ben ik aan de andere kant op het strand gaan liggen en wezen zwemmen. Echt afkoeling krijg je niet want het water is ook warm. Zo heb ik mijn hele dag besteed met het verkennen van het eiland en rustig aan gedaan. Savonds op het strand een biertje gedronken. Wat een zwaar leven.

27 januari 2015:
Vandaag was ook een lekkere luie dag. Beetje rond het eiland gerhard loopt en gezwommen in de zee. Goed moment om alles dus op een rijtje te zetten en mijn gedachtes leeg te maken. Ook had ik vandaag mijn vlucht naar Sarubaya (Java) geboekt + hostel en + vervoer er heen. Over 2 dagen vertrek ik hier heen en ga ik Java verkennen. Ik ben opnieuw enthousiast! Helaas ga ik Konni en Emma hier alleen laten maar tijd voor een nieuw avontuur.

Savonds hebben we op een markt lekker wat gegeten en hebben we hier ook nog 2 andere mensen leren kennen waarmee we in een bar met live muziek een biertje hebben gedronken.

  • 28 Januari 2015 - 08:26

    Sonja:

    Wouw wat gaaf allemaal,zit gewoon te genieten van je reisverslag!
    Wordt zowat een beetje jarlours en wilde dat ik wat meer durfde.
    Maar vind het fantastisch wat je daar allemaal doet en ziet.
    Het is een totaal andere wereld waar je je in bevind.
    Jammer dat je alleen verder moet,maar ook daar zul je weer leuke mensen ontmoeten.
    Ik hoop dat je nog een keertje kan facetimen.
    Nou schat een hele goede reis en wacht weer met smart op je volgende reisverslag xxx

  • 30 Januari 2015 - 13:25

    Ineke Booij:

    Wat mooie verhalen schrijf je zeg, en al veel gezien in
    Zo'n korte tijd, echt super. Blijf lekker genieten en mooie verhalen
    schrijven, dan reizen wij ook mee

  • 31 Januari 2015 - 13:12

    Emmy Van Der Kolk:

    Hallo barry

    Wat leuk om je verslag te lezen. Je hebt al veel gezien in een week tijd. Je zal wel moeten wennen aan de Aziatische manier van leven o.a. Met trekking tot de reistijden.
    Geniet er maar lekker van en ik blijf je volgen hoor

  • 01 Februari 2015 - 00:07

    Mike:

    Echt gewoon Barry-taal. Heel leuk om te lezen! Ik kan me helemaal inleven. Enjoy my friend! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Mijn eerste reis

A trip to discover the world and myself

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Aftellen is begonnen

17 Maart 2015

Kia ora

27 Februari 2015

INDONESIE - NIEUW ZEELAND

13 Februari 2015

JAKARTA - PANGANDARAN

04 Februari 2015

JAVA
Barry

Mijn reizen en mijn ervaringen

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 5447

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 27 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: